استراتژی بازاریابی محصول چیست ؟
نوشته شده توسط : worldmarketing

استراتژی بازاریابی محصول شاخه ای از بازاریابی است که بر یافتن مشتری مناسب برای یک محصول خاص و ایجاد بستری جذاب برای عرضه آن تمرکز دارد. استراتژی بازاریابی محصول سعی دارد با استفاده از ترکیب مناسب تحقیق، طراحی و تبلیغات، اقدامات اساسی و موثر را در این راستا انجام دهد تا فروش فوق العاده محصول را تضمین کند. این یک استراتژی بازاریابی خاص نیست، بلکه یک جنبه اساسی از بسیاری از استراتژی های بازاریابی است که پتانسیل یک محصول خاص را برای فروش استثنایی به حداکثر می رساند.

به عنوان مثال، با وجود چالش‌های موجود در صنعت رایانه و بازی‌های ویدیویی و همچنین تولید کنسول‌های بازی، نینتندو از استراتژی بازاریابی محصول موفقی برای تثبیت خود در ذهن بازیکنان بازی‌های ویدیویی در آمریکا استفاده کرد. این شرکت تحقیقات بازار گسترده ای را روی این گروه از مصرف کنندگان انجام داد تا ابتدا مشخص کند که مشتریان اصلی آنها چه کسانی هستند و چگونه از محصول استفاده می کنند. آنها اولین نسخه از محصول را در شهر نیویورک منتشر کردند و اطلاعاتی در مورد خریدار محصول آنها جمع آوری کردند. همچنین، آنها بیشتر بررسی کردند که چرا خرید کردند، آنها به وضوح شناسایی کردند که چه عواملی در فرآیند خرید محصول نقش داشته است. با این اطلاعات، تیم بازاریابی نینتندو تصمیم گرفت با افزایش زیبایی بصری و تبلیغات که می تواند روند عرضه و عرضه محصول را در سراسر ایالات متحده تسهیل کند، تأثیر نقاط قوت محصول را افزایش دهد. در نهایت تمامی این عوامل منجر به عرضه محصولی مشتری پسند به بازار شد که دقیقا همان محصولی است که مشتری قصد استفاده از آن را داشته و انتظارات مشتری را به بهترین شکل ممکن برآورده می کند.

 

اقدامات اساسی برای برنامه ریزی استراتژی بازاریابی محصول

تحقیق و ارزیابی محصول: یک محصول خوب تنها در یک فروش موفق خود را تثبیت نمی کند. هفته‌ها و ماه‌ها قبل از عرضه محصول به بازار، باید زمانی را برای بررسی بازخورد محصول و خدمات خود با مسئولان توسعه محصول خود اختصاص دهید. استفاده از محیط تست و جامعه می تواند مفید باشد. و کوچکترین مشکلاتی که می شنوید می تواند بزرگترین پیشرفت ها را برای شما به ارمغان بیاورد.

داستان محصول: داستان محصول به معنای همه چیزهایی است که شما روزانه با آنها روبرو می شوید. سوالاتی مانند: چرا این محصول خوب است؟ به طور خاص چه نیازی را برطرف می کند؟ چه مزیتی نسبت به رقبای خود در بازار دارد؟ و در نهایت، چرا باید برای این محصول یا خدمات هزینه کرد؟

طرح راه اندازی: هیچ تیم بازاریابی محصولی بدون برنامه راه اندازی موفق نمی شود. محصول چگونه تمام می شود؟ چه کسی مسئول هر مرحله از تولید تا تحویل محصول است؟ جوامع تحت مشارکت: بازاریابی محصول باید شنیده شود! هر محصولی باید دیده و شنیده شود. به همین دلیل است که برای تیم بازاریابی مهم است که روی بازخورد بازار سرمایه گذاری کند. تماس با شرکا، اینفلوئنسرها و مشتریان برای بازخورد و بهبود یکی از مراحلی است که تیم بازاریابی محصول به صورت مستمر انجام می دهد.

فروش و خدمات پیش فروش: هنگامی که محصول آماده شد، تیم فروش آماده است تا استراتژی فروش خود را برای این فرصت تجاری جدید پیاده سازی کند. در اینجا، وظیفه تیم بازاریابی محصول این است که با کارکنان فروش در طول فرآیند فروش ملاقات کند و اطمینان حاصل کند که پیام و تبلیغات در نظر گرفته شده برای محصول تا اولین تماس فروش ثابت باقی می ماند.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: